неділя, 25 вересня 2016 р.

Що може бути окрім уроку?

22 вересня  у навчально-виховному комплексі імені В.Г. Короленка розпочався проект «Десяте відчуття або від співчуття до співпраці».
На базі музею історії закладу пройшов тренінг, учасниками якого стали учні загальноосвітьної школи І-ІІІ ступенів № 72 м. Харкова, студенти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди та учні закладу. На занятті були присутні: Зеновій Мазурик  культуролог, віце-президент Українського національного комітету ICOM (Львів), Владислав Піоро голова Правління Українського центру розвитку музейної справи (Київ), Тетяна Пилипчук завідувач науково-дослідного відділу Харківського літературного музею (Харків), а також Оксана Бугайченко (Обласний центр культури і мистецтв, Харків), Ганна Задорожня (Харківський художній музей), Віталій Ус (ВГО Генерація успішної дії, Харків), Любов Негатіна (Чорнобильська історична майстерня, Харків), Надія Біленська (мама вихованця) та тифлопедагоги закладу.
Мета першого заняття: пошук організаційних форм комунікації та взаємодії між учнями різних навчальних закладів  під час знайомства та опису музейних експонатів.  Основними завданнями були: складання опису до музейних експонатів, встановлення відношення між описом та музейним експонатом (пряма та обернена дія). Дискусія щодо встановлення інших умов для транслювання знань.

Вивчали, обговорювали, описували, вчились прислухатись один до одного, фантазували та відкривали нові можливості; шукали відповідь на питання: «Що може бути окрім уроку?»





Як ми складали екзамен…


Ага!
Зеновій Мазурик


З червня до листопаду 2016 року у Харківській та Запорізькій областях триває багатоетапний проект «Культ чи культура: розвиток учасницьких практик у музеї», метою якого є впровадження нових форм комунікацій музеїв з відвідувачами.
Проект реалізується групою експертів у співпраці з Українським центром розвитку музейної справи (Київ) в рамках програми ProMuseum та Харківським літературним музеєм за підтримки Goethe-Institut в Україні, і саме вони сьогодні розказали про структуру проекту та його перебіг.
За рішенням конкурсної комісії проект "Десяте відчуття" був підтриманий для подальшого доопрацювання та реалізації у межах тренінгової програми "Культ чи культура: розвиток учасницьких практик".
20-21 вересня у м. Харкові відбулася сесія роботи над проектами спільно із фасилітаторами.

З цим ми прийшли...


А ось, що ми отримали…та ще безліч запитань…


З нами працювали професор Аксель Клаусмайер, директор Меморіального комплексу Берлінська стіна (Німеччина, Берлін) та д-р Йорг Скрібеляйт, директор Меморіального комплексу «Концентраційний табір» (Німеччина, Флоссенбург). Зеновій Мазурик культуролог, віце-президент Українського національного комітету ICOM (Львів) та Марія Задорожна керівник відділу міжнародних проектів Українського центру музейної справи, експерт з сучасного музейного менеджменту (Київ).
Деякі наші думки після зустрічі:
-         за рахунок бюджетних коштів проекту ремонт музею не роблять;
-         не існує безкоштовної праці;
-         крейда, маркер, олівці, папки, ножиці…- не адміністративні витрати;
-         рецензент повинен «стояти» там, де мова йде про те, що треба рецензувати;
-         «ваги» проекту надає і розрахунок затрачених годин згідно з тарифікацією;
-         домовлятися можна за різними форматами;
-          професіоналізм І  – це влучно поставлене запитання, яке дозволяє знайти глибину там, де ми і не підозрювали;
-         професіоналізм ІІ  – впевнити нас у тому, що те, про що фасилітатори розповідають нам про наш проект, в ньому дійсно прописано.
-         найважче – зібрати думки докупи;
-         якщо не знаєш, якою мовою розмовляти –посміхайся;
-         якщо не знаєш, що відповісти –посміхайся;
-         у назві проекту відображено згорнутий план його реалізації.

Із 21 вересня проект називається «Десяте відчуття або від співчуття до співпраці»

неділя, 18 вересня 2016 р.

Проект "Десяте відчуття"

PM_GI_Logo

«Історичний огляд» або як усе починалося
Дійові особи:
Орлов Андрій Валерійович
Соколенко Олена Миколаївна
Петрикіна Анна Сергіївна
Кубанська Наталія Володимирівна
Місце дії:
1.     Почесне Консульство Федеративної Республіки Німеччина в Харкові, (вул. Скрипника, 14 А)
2.     Коворкінг «Cпалах» (Харків, вул. Дівоча, 6)
3.     Музей історії закладу (Харків, вул. Сумська, 55)


Дія перша

«..аби щось розгледіти, треба піднятися високо або піти не туди…»

16–17 жовтня 2015 року у межах проекту «ProMuseum» у м. Харкові відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Культ чи культура: ціннісні зміни у суспільній свідомості і соціокультурна місія музеїв». 
Мета: осмислення подій новітньої історії, змін ціннісних пріоритетів суспільства та способів їхнього представлення у музеях.
В роботі взяла участь Петрикіна А.С.
31 травня 2016 року у Харкові відбулась прес-конференція, яка засвідчила початок багатоетапного проекту, що триватиме з червня по листопад 2016 року у Харківській та Запорізькій областях з метою впровадження нових форм комунікацій музеїв з відвідувачами.
1 червня 2016 року у Харкові  відбувся вступний семінар до проекту «Культ чи культура: розвиток учасницьких практик у музеї», в якому взяли участь    Орлов А.В., Соколенко О.М., Петрикіна А.С.
6 липня 2016 року рішенням Експернтої ради ProMuseum затверджено список учасників тренінгової програми «Культ чи культура: розвиток учасницьких практик у музеї». До списку увійшли: Петрикіна А.С, Орлов А.В.
11 липня 2016 року в Харкові стартувала тижнева тренінгова програма в рамках проекту  «Культ чи культура: розвиток учасницьких практик у музеї».
Завданням проекту є навчити музейних працівників тому, як пасивний електорат, громади населених пунктів, перетворити на активних громадян і разом з ними, на базі музеїв, активізувати перебіг позитивних змін у суспільстві.
У першому тренінгу, який відбувався з 11 по15 липня 2016 року в Харкові, брали участь 26 працівників  музеїв Харківської та Запорозької областей, серед них: Соколенко О.М.,Петрикіна А.С.
Серед лекторів та тренерів:  Юлія Ваганова (мистецтвознавець,  куратор, Київ), Міхаель Фер (професор, незалежний музейний куратор, Берлін), Олена Гончарук (відділ зв'язків з громадськістю, НХМУ), Марк Ґеґенфуртнер (керівник відділу образотворчого мистецтва, сценічного мистецтва, літератури, музики, кіно, науки та міської історії Департаменту культури Мюнхена), Фрідеріке Мьошель (референт з питань культурних програм та педагогічної кооперації Goethe-Institut в Україні), Дарія Агапова (виконавчий директор санкт-петербурзького Центру розвитку музейної справи, співорганізатор проекту російсько-американського культурного обміну «Музей участі», 2015, Гельсінкі) та Марія Задорожна (керівник відділу міжнародних проектів Українського центру музейної справи, експерт з сучасного музейного менеджменту, Київ).
Серед тем: «Партисипаційні проекти», «Комунікація в партисипаційному проекті», «Комунікація: як зробити музей видимим», «Проектний менеджмент»  тощо.

Дія друга

«…ніщо так не вбиває ініціативу, як робота з паперами»

Опрацювавши матеріал тренінгової програми, творча група вирішила розробити проект «Десяте відчуття». Тематика була визначена швидко та одностайно – доступність музеїв для людей з інвалідністю по зору.
Основні матеріали, які використовувалися в роботі по підготовці проекту:  Фьоль П.С., Гегенфуртнер М., Вольфрам Г. Дорожня карта для культурного розвитку України. – Київ: Goethe-Institut в Україні, 2015. - 149 с., матеріали лекцій, ресурси сайту http://prostir.museum/ua/topic/ProMuseum, статті Дар`ї Агапової, книга Ольги  Скороходової «Як я сприймаю, уявляю та розумію навколишній світ», педагогічний досвід педагогів Комунального закладу «Навчально-виховний комплекс імені           В.Г. Короленка» Харківської обласної ради. Далі було вивчення понятійного апарату в даній галузі, консультації з кураторами, визначення цільової аудиторії тощо.

Дія третя

«…від паперу – до людей…»

Проект «Десяте відчуття» підтримали (додаток).  Договір між Білоусовим О.М., директором Комунального закладу «Навчально-виховний комплекс імені                 В.Г. Короленка» Харківської обласної ради та Фредеріке Мьошель, куратором Goethe-Institut в Україні  було підписано 15 вересня 2016 року.  Ми розпочали свої перші кроки по реалізації проекту.
Протягом серпня-вересня ми зустрілися та обговорили формати взаємодії в рамках проекту з представниками музеїв та громадських організацій міста, студентами Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, батьками наших вихованців, учнями загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 72, їх вчителями, випускниками нашого закладу та представниками преси, тифлопедагогами.   
Сподіваємося, що все передбачили та успішно завершили підготовчий етап.

Дія четверта
Початок

І етап проекту «Десяте відчуття» починається 22 вересня 2016 року. В цей день відбудеться перше заняття у Комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс імені В.Г. Короленка» Харківської обласної ради (вул. Сумська, 55) о 14:00.

Корисні посилання та джерела:







понеділок, 5 вересня 2016 р.

Наш шостий навчальний рік розпочато!!!


День знань – свято, яке у кожного викликає емоції, адже всі ми були учнями!
 Не час сумувати за літом, яке минуло, слід радіти початку нового навчального року, повного цікавих вражень і знахідок.


Любий 6-Б, успішно крокувати вам дорогою знань і пам’ятати, що саме від освіти залежить успіх у вашому майбутньому. Нехай будуть з вами допитливість, працелюбність і наполегливість, а також натхнення до творчості нових відкриттів! Батькам бажаю щоденно відчувати гордість за своїх дітей, радіти їхнім успіхам.

Колегам – усім, хто носить високе звання Вчителя та Вихователя – здоров’я і терпіння вам, впевненості в завтрашньому дні, добробуту і Божої благодаті!


©http://privitay.com.ua/1veres.php?dat=15


понеділок, 6 червня 2016 р.

Альбом за 5 клас!!!


Звіт про роботу музею історії комунального закладу «Харківський спеціальний навчально-виховний комплекс ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради за 2015/2016 навчальний рік

У 2015-2016 навчальному році робота музею була організована відповідно до вимог таких нормативних актів:
- наказ Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки»,
- наказ Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту, МОН України, Міністерства оборони України, Міністерства культури і туризму України від 27.10.2009 №754/981/538/49 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання молоді»,
- лист Міністерства освіти і науки України від 08.05.2015 № 1/9-235 «Щодо відвідування музеїв та навчально-тематичних екскурсій».
Заходи, проведені у НВК імені В.Г. Короленка:
І. Тематичні загальношкільні заходи
Лінійки:
1. До Дня партизанської слави;
2. «Мандрівка до Полтави»;
3. «Незнайома історія» (до дня народження закладу);
4. «В.Г. Короленко великий гуманіст сучасності».
Загальношкільні заходи:
1. Зустріч поколінь (зустріч учнів старшої школи з ветеранами війни та праці – Бондаренком М.П., Халімом В.Н. та Юхименком А.Г.);
2. До Міжнародного дня людей, що втратили зір проведено освітньо-виховний захід, який складався з двох частин: інформаційної біржі школи професіоналів «Вертикаль поколінь» (зустріч учнів 10-12 класів з випускниками школи різних років, а саме: з Лепетюком Олегом Леонідовичем, Усом Віталієм Віталієвичем, Лисяковою Оксаною) та святкової вітальні;
3. Спільно із громадською організацією «Мистецький простір» було організовано серію майстер-класів з арт-терапії з сучасним українським художником Сергієм Поноченюком. Вихованці працювали із картинами, розробленими спеціально за програмою «Мистецтво на дотик і не тільки», які мали тифлографічні копії, виготовлені на дерев’яних дошках; аудіо-супровід, тематичний художній твір та дерев’яний пазл за картиною;
4. «Травневий бал».
Усні журнали:
1. «Сторінками історії розвитку тифлопедагогіки та створення тифлографічних посібників»;
2. «Чарівне Різдво»;
3. «А Вас запрошуємо на бал!».
Музейні зустрічі:
1. Зустріч із ветеранами війни та праці – Бондаренком М.П., Халімом В.Н. та Юхименком А.Г.;
2. Спільний захід із методистом Харківської обласної бібліотеки для дітей, бібліотекарем закладу Омельченко В.І., Радою музею, присвячений творчості В.Г. Короленка;
3. Зустріч із ветеранами праці щодо внеску харків’ян у розвиток промисловості, дослідження полярного кола;
4. Зустріч «Безпечний рух» за участю інспекторів патрульної служби поліції в місті Харкові та вчителя закладу Підгорнової О.В.;
5. Зустріч із ветераном Другої світової війни Міллером В.Л. та представниками первинної організації ветеранів Шевченківського району м. Харкова;
6. Зустріч «Спогади про окупований Харків» із Бокаловим В.С. (дитина війни).
Акції:
1. «Лист ветерану»;
2. «Турбота»;
3. «Різдвяний віночок»;
4. «Голуби миру».
Проекти:
1. «Чорнобиль та Східна Україна: портрети і долі 1986-2015»;
2. «Слобожанські дзвони Перемоги».
Екскурсії
1. «Біль іншої людини – мій біль» (у рамках дослідницького проекту «Чорнобиль та Східна Україна: портрети та долі 1986-2015»);
2. «Визначна Полтава» (відвідання Державного історико-культурного заповідника «Поле Полтавської битви» та Літературно-меморіального музею імені В. Г. Короленка);
3. Харківський Літмузей «Гостина у професора Крейзі Форда»;
4. Харківський історичний музей імені М.Ф. Сумцова (тематичні виставки);
5. Чорнобильська історична майстерня, зустрічі з ліквідаторами аварії на ЧАЕС ;
6. «Харків. Історичні місця та події».
Співпраця
Співробітництво з музеєм тифлографіки в селищі Овінська (Познанське воєводство, Польща); Чорнобильською історичною майстернею, Харківським літературним музеєм, Літературно-меморіальним комплексом ім. В.Г. Короленка (м. Полтава), Обласною станцією юних туристів, Харківським історичним музеєм ім. М.Ф. Сумцова, сучасним українським художником Сергієм Поноченюком та громадською організацією «Мистецький простір», Українською асоціацією усної історії, Харківською дитячою бібліотекою № 17, Музеєм Голокосту.
Публікації
1. Збірка «Чорнобиль та Східна Україна», Харків 2015 рік.
2. Збірка «Слобожанські дзвони Перемоги», Харків 2016 рік.
3. Збірка Всеукраїнської наукової конференції «Музей у глобальному світі: інновації та збереження традицій».

Участь у семінарах та конференціях
1. Міжнародна науково-практична конференція «Культ чи культура? Ціннісні зміни у суспільній свідомості і соціокультурна місія музеїв».
2. Виступ на педагогічній раді з проблем національно-патріотичного виховання з доповіддю: «Застосування нових форм ведення музейної справи в контексті концепції Національно-патріотичного виховання».
3. Обласний семінар-практикум для керівників шкільних музеїв при Харківській обласній станції юних туристів.
4. Всеукраїнська наукова конференція «Музей у глобальному світі: інновації та збереження традицій», присвяченій 25-річчю Незалежності України, що проводилась у рамках XXІІ Сумцовських читань з доповіддю «Від музею в школі до школи-музею».
5. Ознайомчий семінар «Учасницькі практики в музеях».
Поповнення фонду музею
І. Література, друкарські вироби:
1. Збірка до Х Всеукраїнської філософської історико-краєзнавчої конференції учнівської молоді «Пізнай себе, свій рід, свій нарід», Харків 2016;
2. Православний молитовник, Київ 2015;
3. Збірка «Чорнобиль та Східна Україна», Харків 2015 рік;
4. Збірка «Слобожанські дзвони Перемоги», Харків 2016 рік;
5. Збірка Всеукраїнської наукової конференції «Музей у глобальному світі: інновації та збереження традицій»;
6. Плакати: «Біль іншої людини-мій біль», «Гірка пам'ять Чорнобиля».
ІІ. Технічні засоби:
1. Радіола «Люкс» РК-156 та 15 вінілових платівок із записами (подарунок музею від батьків учениці 5-Б класу Волохай Єлизавети);
2. Тифлографічні засоби навчання.
ІІІ. Особисті речі: нагороди.

Активну участь у роботі брали: 2-А клас (вихователь Макогон Т.І.), 4-А клас (вихователь Пономаренко Т.В.), 5-А клас (вихователь Кубанська Н.В.), 5-Б клас (вихователь Петрикіна А.С.) , 6-А клас (вихователі Соколенко О.М., Старостенко О.О.), 8-А клас (вихователі Поступаленко Л.В., Алексеєва А.К.), творча група учнів старших класів. Протягом року плідно співпрацювали з Орловим А.В., заступником директора з виховної роботи, Морозовою М.П., Бондаренко Л.П., Гоєнко Н.В.