вівторок, 11 жовтня 2016 р.

Другий етап завершено!!!


7 жовтня на базі музею навчально-виховного комплексу імені В.Г.Короленка відбулось четверте заняття у рамках проекту «Десяте відчуття або від співчуття - до співпраці».
Як і попередні тренінги, воно пройшло жваво та за дещо незвичайним сценарієм.

Та все ж найголовнішим досягненням другого етапу, за одностайним рішенням усіх учасників та гостей, є створення теплих та дружніх стосунків між учнями загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 72 та вихованцями НВК.





субота, 8 жовтня 2016 р.

До музею за емоціями

4 жовтня на базі навчально-виховного комплексу імені В.Г.Короленка відбувся третій музейний урок у рамках проекту «Десяте відчуття або від співчуття до співпраці». Творча група вчителів розробила тренінгове навчальне заняття з метою ознайомлення присутніх представників музеїв з можливими варіантами організації та проведення екскурсій для людей з вадами зору.
Всі присутні були в захваті від співпраці і атмосфери взаєморозуміння, що панувала впродовж уроку.

вівторок, 4 жовтня 2016 р.

Художня галерея: спостереження, відчуття, досвід

27 вересня в рамках проекту «Десяте відчуття або від співчуття до співпраці» в Музеї історії школи відбулось друге заняття, присвячене знайомству з живописом. Оригінальний сценарій, який розробили Кубанська Н.В., Соколенко О.М. та   Петрикіна А.С. дав змогу працівникам музею побачити творче втілення прийомів тифлопедагогіки у практику екскурсоводів галерей, художніх музеїв.
Основна задача заняття – створення умов для всебічного знайомства з живописними полотнами різних жанрів. Враховуючи той факт, що учасники групи (за попередньою згодою) відмовились від візуального сприйняття, то перед організаторами виникла проблема – як, засобами, прийомами тифлопедагогіки, організувати відповідну роботу екскурсійних груп у художніх музеях.
У роботі було використано три художніх полотна: сюжетно-тематичне, натюрморт та міський пейзаж.
Аналіз кожної картини відбувався за певним планом.
Невеличке полотно було представлене натюрмортом. Щоб зрозуміти, що зображено на картині учасники спочатку знайомились з окремими предметами, слухали відповідний звуковий супровід.


Найскладнішим було завдання «Опис пейзажу» за допомогою набору природних матеріалів та відповідних звуків. Створивши образ та описавши його, учасники мали змогу порівняти його з оригіналом, який було також відтворено за допомогою макету.








неділя, 25 вересня 2016 р.

Що може бути окрім уроку?

22 вересня  у навчально-виховному комплексі імені В.Г. Короленка розпочався проект «Десяте відчуття або від співчуття до співпраці».
На базі музею історії закладу пройшов тренінг, учасниками якого стали учні загальноосвітьної школи І-ІІІ ступенів № 72 м. Харкова, студенти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди та учні закладу. На занятті були присутні: Зеновій Мазурик  культуролог, віце-президент Українського національного комітету ICOM (Львів), Владислав Піоро голова Правління Українського центру розвитку музейної справи (Київ), Тетяна Пилипчук завідувач науково-дослідного відділу Харківського літературного музею (Харків), а також Оксана Бугайченко (Обласний центр культури і мистецтв, Харків), Ганна Задорожня (Харківський художній музей), Віталій Ус (ВГО Генерація успішної дії, Харків), Любов Негатіна (Чорнобильська історична майстерня, Харків), Надія Біленська (мама вихованця) та тифлопедагоги закладу.
Мета першого заняття: пошук організаційних форм комунікації та взаємодії між учнями різних навчальних закладів  під час знайомства та опису музейних експонатів.  Основними завданнями були: складання опису до музейних експонатів, встановлення відношення між описом та музейним експонатом (пряма та обернена дія). Дискусія щодо встановлення інших умов для транслювання знань.

Вивчали, обговорювали, описували, вчились прислухатись один до одного, фантазували та відкривали нові можливості; шукали відповідь на питання: «Що може бути окрім уроку?»





Як ми складали екзамен…


Ага!
Зеновій Мазурик


З червня до листопаду 2016 року у Харківській та Запорізькій областях триває багатоетапний проект «Культ чи культура: розвиток учасницьких практик у музеї», метою якого є впровадження нових форм комунікацій музеїв з відвідувачами.
Проект реалізується групою експертів у співпраці з Українським центром розвитку музейної справи (Київ) в рамках програми ProMuseum та Харківським літературним музеєм за підтримки Goethe-Institut в Україні, і саме вони сьогодні розказали про структуру проекту та його перебіг.
За рішенням конкурсної комісії проект "Десяте відчуття" був підтриманий для подальшого доопрацювання та реалізації у межах тренінгової програми "Культ чи культура: розвиток учасницьких практик".
20-21 вересня у м. Харкові відбулася сесія роботи над проектами спільно із фасилітаторами.

З цим ми прийшли...


А ось, що ми отримали…та ще безліч запитань…


З нами працювали професор Аксель Клаусмайер, директор Меморіального комплексу Берлінська стіна (Німеччина, Берлін) та д-р Йорг Скрібеляйт, директор Меморіального комплексу «Концентраційний табір» (Німеччина, Флоссенбург). Зеновій Мазурик культуролог, віце-президент Українського національного комітету ICOM (Львів) та Марія Задорожна керівник відділу міжнародних проектів Українського центру музейної справи, експерт з сучасного музейного менеджменту (Київ).
Деякі наші думки після зустрічі:
-         за рахунок бюджетних коштів проекту ремонт музею не роблять;
-         не існує безкоштовної праці;
-         крейда, маркер, олівці, папки, ножиці…- не адміністративні витрати;
-         рецензент повинен «стояти» там, де мова йде про те, що треба рецензувати;
-         «ваги» проекту надає і розрахунок затрачених годин згідно з тарифікацією;
-         домовлятися можна за різними форматами;
-          професіоналізм І  – це влучно поставлене запитання, яке дозволяє знайти глибину там, де ми і не підозрювали;
-         професіоналізм ІІ  – впевнити нас у тому, що те, про що фасилітатори розповідають нам про наш проект, в ньому дійсно прописано.
-         найважче – зібрати думки докупи;
-         якщо не знаєш, якою мовою розмовляти –посміхайся;
-         якщо не знаєш, що відповісти –посміхайся;
-         у назві проекту відображено згорнутий план його реалізації.

Із 21 вересня проект називається «Десяте відчуття або від співчуття до співпраці»